Pakartoto Įstatymo 2:1-37

• Tauta 38 metus klajoja po dykumą (1–23)

• Pergalė prieš Hešbono karalių Sihoną (24–37)

2  Paskui, kaip Jehova ir buvo liepęs, patraukėme per dykumą Raudonosios jūros link+ ir ilgai ėjome palei Seyro kalnus.  Galiausiai Jehova man tarė:  ‘Gana jums keliauti palei šiuos kalnus, sukite į šiaurę.  Perduok žmonėms tokį įsakymą: „Eikite Seyro+ paribiu – ten, kur gyvena jūsų broliai, Ezavo palikuoniai.+ Jie bijos jūsų,+ bet būkite atsargūs  ir jų nepuldinėkite, nes neduosiu jums tos žemės nė pėdos. Seyro kalnus atidaviau Ezavo nuosavybėn.+  Maisto ir vandens pirksite iš jų už pinigus.+  Jūsų Dievas Jehova laimino visa, ką darėte, lydėjo jus kiekviename žingsnyje, kai ėjote per šią plačią dykumą. Visus 40 metų Jehova, jūsų Dievas, buvo su jumis ir jūs nieko nestokojote.“’+  Taigi mes laikėmės atokiai nuo Seyre gyvenančių savo brolių, Ezavo palikuonių,+ ir nėjome keliu, vedančiu per Arabą, Elatą ir Ecjon Geberą.+ Tada pasukome Moabo dykumos link.+  Jehova man tarė: ‘Moabitų nepuldinėkite ir su jais nekariaukite, nes jų žemės neduosiu jums nė lopinėlio. Arą* aš atidaviau Loto palikuoniams.’+ 10  Seniau ten gyveno emai+ – galinga ir gausi tauta, aukštaūgiai kaip anakiečiai. 11  Emais moabitai vadino ir refajus,+ nes šie irgi buvo panašūs į anakiečius.+ 12  Seyre anksčiau gyveno horai,+ tačiau Ezavo palikuoniai užgrobė jų turtą, juos pačius sunaikino ir įsikūrė jų valdose,+ kaip ir izraelitai padarys krašte, kurį Jehova atiduoda jų nuosavybėn. 13  Dievas dar pasakė: ‘Dabar kelkitės ir pereikite Zeredo slėnį*.’ Taigi perėjome Zeredo slėnį.+ 14  Nuo tada, kai iškeliavome iš Kadeš Barnėjos, iki tada, kai kirtome Zeredo slėnį, praslinko 38 metai. Per tą laiką stovykloje išmirė visa ana karių karta, kaip Jehova ir buvo prisiekęs.+ 15  Jehovos ranka buvo prieš juos pakelta, kol stovykloje iš jų neliko nė vieno, kol visi pražuvo.+ 16  Tai karių kartai išmirus,+ 17  Jehova man kalbėjo: 18  ‘Šiandien eisite per Moabo kraštą, per Arą. 19  Kai būsite priėję amonitų kraštą, nepuldinėkite jų ir nepykdykite, nes amonitų žemės jums neduosiu nė lopinėlio, ją atidaviau Loto palikuoniams.’+ 20  Jis irgi buvo laikomas refajų kraštu,+ mat kadaise jie ten gyveno. Refajus amonitai vadino zamzumais. 21  Tai buvo galinga ir gausi tauta, aukštaūgiai kaip anakiečiai.+ Bet Jehova nušlavė juos amonitams nuo kelio. Šie užėmė jų žemes ir ten apsigyveno. 22  Tą patį Dievas padarė ir dėl Ezavo palikuonių, gyvenančių Seyre,+ – pašalino iš kelio horus.+ Ezavo palikuoniai įsikūrė jų vietoje ir tebėra ten iki šiol. 23  O avus, kurių žemės plytėjo iki pat Gazos,+ išnaikino iš Kaftoro* atkeliavę kaftoriečiai.+ Ten jie ir įsikūrė. 24  Dievas sakė: ‘Kelkitės ir pereikite Arnono slėnį*.+ Štai atidaviau jums į rankas amoritą Sihoną,+ Hešbono karalių. Užimkite jo žemes, leiskitės į žygį prieš jį. 25  Šiandien aš sukelsiu baimę ir siaubą visoms tautoms po dangumi. Žmonės jūsų bijos ir drebės.’+ 26  Tad iš Kedemotų dykumos+ siunčiau pasiuntinius pas Hešbono karalių Sihoną su taikos prašymu:+ 27  ‘Leisk pereiti per tavo kraštą. Eisiu tiktai keliu ir nuo jo nekrypsiu nei į dešinę, nei į kairę.+ 28  Už pinigus pirksiu iš tavęs maistą ir vandenį, tik leisk eiti per tavo žemę, 29  kaip leido Seyre gyvenantys Ezavo palikuoniai ir Are gyvenantys moabitai, – noriu pasiekti Jordaną ir persikelti į kraštą, kurį Jehova, mūsų Dievas, mums duoda.’ 30  Tačiau Hešbono karalius Sihonas per savo valdas mums uždraudė keliauti. Jūsų Dievas Jehova leido jam užsispirti ir jo širdžiai užkietėti,+ kad atiduotų jį į mūsų rankas. Taip galiausiai ir atsitiko.+ 31  Tada Jehova man tarė: ‘Žiūrėk, duodu tau Sihoną ir visą jo kraštą. Imkis užkariauti jo valdas.’+ 32  Sihonas su visais savo kariais atžygiavo prie Jahaco kovoti prieš mus+ 33  ir Dievas Jehova atidavė jį mums į rankas. Mes jį nugalėjome – ir jo sūnus, ir karius. 34  Užėmėme visus miestus ir juos sunaikinome. Nepalikome gyvų nei vyrų, nei moterų, nei vaikų – nė vieno žmogaus.+ 35  Iš ten pasiėmėme tik gyvulius ir kitą grobį. 36  Nuo Aroero,+ esančio Arnono slėnio* pakraštyje (įskaitant miestą pačiame slėnyje), iki pat Gileado nebuvo miesto, kurio nebūtume nugalėję. Visus juos Dievas Jehova įdavė mums į rankas.+ 37  Tačiau į amonitų valdas+ – Jaboko slėnį*,+ aukštumų miestus ir žemes, kur mūsų Dievas Jehova buvo uždraudęs įkelti koją, – jūs nėjote.

Išnašos

Galimas dalykas, Moabo sostinė.