1921 — Sento ani indrio
LA REVISTA Tore de Vigia in inglese, che ancoi la ze La Sentinela, de 1 de genaro de 1921 la gavea questa domanda par i studianti dela Bìblia: ‘Che laoro ghemo de far questo ano?’ La revista la gavea el testo de Isaia 61:1, 2 che parla sora el laoro de predicassion. El testo el dise: “Geovà el me ga scoliesto par predicar le bone notìssie ai mansi. Par proclamar el ano dela bona volontà de Geovà, e el giorno de giulgamento del nostro Dio.”
LORI I GA PREDICÀ CON CORAIO
Par far el laoro de predicassion, i studianti dela Bìblia i gavea de esser coraiosi. Parché? Lori i gavaria de parlar “bone notìssie ai mansi”, ma anca del “giorno del giulgamento” ai rugni.
El fradel John Henry Hoskin, che l’era de star nel Canadà, el ga predicà con coraio anca che le persone le era contra. Par esémpio, nel scomìnsio del ano de 1921, el fradel John el ga catà un ministro dela ciesa metodista. El fradel el ghe ga dito: “Noantri ghemo de parlar cole bone sora le Scriture. Podemo anca no esser de acordo in tuto quel che parlemo, ma podemo finir la ciàcola come amighi.” Ma questo no’l ga mia sucedesto. El fradel John el ga dito: “Fea pochi minuti che èrino drio parlar, e el ministro el ga dato una bota tanto forte nela porta che mi pensea che el ndaria spacar el viero dela porta.”
El ministro el ga dito al fradel: “Parché che no te vè parlar con quei che no va drio a Cristo?” Sicuro che el fradel John no’l ga dito gnente, ma el ga pensà: ‘Mi pensea che ero drio parlar con un de questi!’
Nel giorno dopo, el ministro el ga parlà busie sora el fradel John nela ciesa. El fradel John el ga dito: “Lu el ga parlà ale persone nela ciesa che mi ero el pedo busier de quela cità e che mi gavea de esser morto.” Anca cossita, el fradel John no’l se ga fermà de predicar, e tante robe bone le ga sucedesto par causa del so laoro de predicassion. John el ga dito: “L’è stà el meio tempo de predicassion che go bio. Arquante persone le ga dito: ‘Mi so che te sì un bon omo!’ E i volea anca giutarme in quel che gavea de bisogno.”
AIUTO PAR I STUDIANTI DELA BÌBLIA
I studianti i ga fato una revista che la gavea nome La Età de Oro * par giutar le persone a capir ancora de pi la Bìblia. Ghen’era una parte in questa revista che la era par i gióveni. Quela parte la gavea domande che i genitori i doperea par insegnar ai fioi. I genitori i gavea de far le domande e giutarli a catar le risposte nela Bìblia. Ghen’era domande che insegnea robe come: “Quanti libri ghen’è nela Bìblia?” Ghen’era anca domande che le giutea i gióveni a predicar con coraio, come: “Sarà che tuti quei che i va drio a Cristo i sarà perseghidi?”
In questa revista, ghen’era anca una parte che la giutea i studianti dela Bìblia che belche i savea tanto sora la Bìblia. Ghen’era domande in quela parte che le era anca nei Studi dele Scriture. Miliari de studianti dela Bìblia i imparea tanto con quele parte. Ma, la revista La Età de Oro de 21 de disembre de 1921 la ga dito che no ghen saria pi quele parte. Parché?
UN NOVO LIBRO!
I fradei in quel tempo i ga visto che saria meio che la persona la imparesse una roba ala volta. Alora, in novembre de 1921, lori i ga fato el libro La Arpa de Dio. Quando una persona la volea el libro, ela anca la scominsiea a far el stùdio dela Bìblia col libro. Nel stùdio, la persona la studiea ela sola e la imparea cossa che Dio el ndaria far par le persone viver par sempre nela Tera. Come che l’era el stùdio?
Quando una persona la scominsiea a studiar, la ricevea anca un pìcolo carton insieme col libro. El carton el disea cossa che la gavaria de leder in quela stimana. Alora, nela stimana dopo, la ndaria ricever nantro carton cole domande sora quel che la gavea ledesto nela stimana vanti. Nel fin del carton, ghen’era scrito le pàgine che la persona gavaria de leder fin la pròssima stimana.
Le congregassion in quel tempo le mandea un carton diferente tute le stimane ai studianti. Ma chi che mandea i cartoni? Quasi sempre i era i pi veci o quei che no i era boni de predicar de casa in casa. Par esémpio, la sorela Anna Katherine Gardner, dela Pensilvània, Stati Unidi, la ga dito: “La me sorela Thayle no la era bona de caminar. Ma quando i ga scominsià a doperar el libro La Arpa de Dio, ela la gavea tanto laoro de far con questi cartoni.” Alora, quando el studiante el finia el stùdio dela Bìblia dopo de 12 stimane, una persona lo visitea par giutarlo a imparar de pi sora la Bìblia.
TANTO LAORO
Nel fin de quel ano, el fradel Joseph F. Rutherford el ga scrito una carta a tute le congregassion. Nela carta l’era scrito: “Semo stati boni de predicar in de pi posti e giutar de pi persone che in tuti ani vanti.” El fradel Rutherford anca el ga dito: “Noantri ancora ghemo tanto laoro de far. Incoraia anca i altri a farlo.” Sicuro che i studianti dela Bìblia i ga fato cossita, parché nel ano de 1922, lori i ga predicà con coraio come mai i ga fato vanti.
^ paràgrafo 9 La Età de Oro la ga cambià el nome par Consolassion nel ano 1937 e par Despertai! nel ano 1946.